Αρχική Σελίδα / Επικαιρότητα / Θέματα Γενικού Ενδιαφέροντος / Grundtvig Program – Click 2 Career
Print this page
 
Grundtvig Program – Click 2 Career
 

Το  Ηλεκρονικό εμπόριο (Ε- commerce )

Ο  Κυπριακός  Σύνδεσμος Καταναλωτών και η Σχολή Καταναλωτών Πάφου συνεχίζει  τις παρουσιάσεις  της  στο Ευρωπαικό πρόγραμμα “Click to Career” που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2013 και θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2015.Η Συνάντηση μας στο Portsmouth με θέμα το ηλεκτρονικό εμπόριο ,πως να επιτύχεις να έχεις μια πιο επιτυχημένη επιχείρηση  διαδυκτιακά,ποιά τα πλεονεκτήματα και ποιά τα μειονεκτήματα ενος διαδυκτυακού μάρκετικ ,ποιά τα βασικά στάδια και ποιά ειναι τα βασικά –λέξεις κλειδιά για να επιτύχεις.

Καθε εταίρος παρουσίασε το δικό του κομμάτι με απόλυτη επιτυχία και επαγγελματισμό.  Η Κύπρος παρουσίασε  τη  δυνατότητα χρησιμοποίησης και πειθώ στο ηλεκτρονικό εμπόριο- βασικές λέξεις –κλειδιά για να μπορέσεις να αναγνωρίσεις και να φτιάξεις τη δική σου ηλεκτρονική επιχείρηση.

 Ο  coordinator  του όλου προγράμματος , στο τέλος της αξιολόγησης  της συνάντησης  ο κ.Βogdan  -Εugen Marandici έδωσε τα συγχαρήρια σε  όλους τους εταίρους και παρουσιάσε το πρόγραμμα της   επόμενης συνάντησης που θα λάβει  χώρα  στη Κύπρο συγκεκριμένα στη Πάφο .Οι χώρες θα ετοιμαστούν  να παρουσιάσουν  τα θέμα τους και εμείς στη Κύπρο θα ετοιμάσουμε την δική μας παρουσίαση που θα ειναι<Νομοθεσίες και ασφάλεια του ηλεκτρονικού εμπορίου>

Το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να οριστεί από τέσσερις διαφορετικές οπτικές γωνίες:

Επιχειρήσεις: Ως εφαρμογή νέων τεχνολογιών προς την κατεύθυνση του αυτοματισμού των συναλλαγών και της ροής εργασιών.

Υπηρεσίες: Ως μηχανισμός που έχει στόχο να ικανοποιήσει την κοινή επιθυμία προμηθευτών και πελατών για καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών, μεγαλύτερη ταχύτητα εκτέλεσης συναλλαγών και μικρότερο κόστος

Απόσταση: Ως δυνατότητα αγοραπωλησίας προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του Internet ανεξάρτητα από τη γεωγραφική απόσταση.

Επικοινωνία: Ως δυνατότητα παροχής πληροφοριών, προϊόντων ή υπηρεσιών, και πληρωμών μέσα από δίκτυα ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι, επίσης η παροχή μη υλικών αγαθών, όπως μουσική ή προγράμματα λογισμικού

Είναι, πλέον, γνωστό σε όλους μας ότι αρκεί μια απλή πληκτρολόγηση του αριθμού της πιστωτικής μας κάρτας, ώστε να "κατεβάσουμε" το τραγούδι ή το λογισμικό της επιλογής μας.

Μπορούμε να παρακολουθούμε τις μετοχές  και να διενεργούμε αγοραπωλησίες, αν θέλουμε, μέσω των on-line υπηρεσιών.

Ακόμη και πλειστηριασμοί μπορούν να γίνουν, μέσω  ή αγοραπωλησίες σε χοντρική τιμή, στο λεγόμενο e-marketplace, μια εικονική αγορά, όπου πωλητές και πιθανοί αγοραστές συναλλάσσονται, εκ του μακρόθεν.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, ένας καινούριος όρος, η ψηφιακή τηλεόραση, μπαίνει στην πραγματικότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου και ονομάζεται telecommerce. Πόσο είναι πρόσφορο το έδαφος του e-commerce να δεχτεί το τηλεοπτικό εμπόριο θα φανεί σε λίγα χρόνια.

Κατηγορίες Ηλεκτρονικού Εμπορίου.Στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο μπορούμε να διακρίνουμε τέσσερις εμφανείς κατηγορίες, οι οποίες διαμορφώνονται ανάλογα με το ποια είναι τα συναλλασσόμενα μέρη.

Οι κατηγορίες αυτές είναι: 

  • Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχείρησης προς καταναλωτή ( Business to Consumer –
  • B2C)
  • Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχείρησης προς Επιχείρηση (Business to Business – B2B)
  • Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχείρησης προς Δημόσια Διοίκηση ( Business to Government – B2G)
  • Ηλεκτρονικό Εμπόριο Καταναλωτή προς Δημόσια Διοίκηση(Consumer to Government – C2G)
  • Ηλεκτρονικό εμπόριο επιχείρησης προς καταναλωτή ( B2C) 

1 Πλεονεκτήματα

Το ηλεκτρονικό εμπόριο εξυπηρετεί τις επιχειρήσεις και μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα. Όχι μόνο μπορεί να δημιουργήσει νέες αγορές , ικανές να προσελκύσουν νέο αγοραστικό κοινό, αλλά κάνουν πιο εύκολο για τον καταναλωτή να κάνει την δουλεία του με την υπάρχουσα καταναλωτική βάση και την υποστήριξη που έχει δημιουργηθεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Κάνοντας επιχειρηματικές εργασίες , όπως είναι οι διάφορες παραγγελίες , η ηλεκτρονική υποστήριξη του καταναλωτή , η έκδοση τιμολογίων , οδηγούμαστε στην μείωση της γραφικής και υλικής εργασίας που περιλαμβάνεται στις συναλλαγές μεταξύ των επιχειρήσεων. Όταν οι περισσότερες εργασίες γίνονται ηλεκτρονικά μπορείς καλύτερα να καταλάβεις τις καταναλωτικές ανάγκες. Παρουσιάζοντας λύσεις οι επιχειρήσεις για και για τους πελάτες τους , η μεταβίβαση της ικανοποίησης των καταναλωτών στις επιχειρήσεις , οι απαντήσεις που δίνονται στα προβλήματα τους στις συναλλαγές είναι μερικά από τα σημαντικότερα πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

2.Mειονεκτήματα

Οι καταναλωτές ακόµα δεν εµπιστεύονται για τις συναλλαγές τους το ∆ιαδίκτυο και κυρίως διστάζουν να αποστείλουν τον αριθµό της πιστωτικής τους κάρτας µέσω αυτού.

Μπορείτε να δείτε μια έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για το θέμα αυτό εδώ .

2. Μερικά είδη επιχειρήσεων όπως για παράδειγµα εταιρίες µε είδη ρούχων,ευαίσθητων τροφίµων, κοσµηµάτων είναι σχεδόν αδύνατον, προς το παρόν τουλάχιστον, να ελεγχθούν επαρκώς για την ποιότητα που προσφέρουν, από µια αποµακρυσµένη τοποθεσία , αν και υπάρχουν εξαιρέσεις.

3. Είναι ελάχιστα τα ηλεκτρονικά καταστήµατα που πωλούν µεγάλα σε όγκο και βαριά προϊόντα, που η µεταφορά τους κοστίζει πολύ.

4. Τo κόστος για τη δηµιουργία ενός απλού ηλεκτρονικού καταστήµατος µπορεί να µεταβληθεί δραµατικά, καθώς προστίθενται καθηµερινά νέες τεχνολογίες που βοηθούν στην υλοποίηση του.

5. Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να επενδύει ένα µεγάλο χρηµατικό ποσό κάθε χρόνο για τη συντήρηση και βελτιστοποίηση του ηλεκτρονικού της καταστήµατος. 

6. Ενέχει δυσκολία ενσωµάτωσης των ήδη υπαρχόντων βάσεων δεδοµένων που χρησιµοποιούν για τις παραδοσιακές εµπορικές τους συναλλαγές , µε λογισµικό που θα επιτρέπει την ενοποίηση µε το ηλεκτρονικό τους κατάστηµα.

 

 

Χριστοφή  Χρίστα
Πρόεδρος  Ε.Ε Πάφου του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών
Mέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κ.Σ.Κ

 
Χάρτης Πλοήγησης
Όροι Χρήσης
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Copyright ©2012 Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών

Designed & Developed by NETinfo Plc

Επικοινωνία
 

Γραφείο Λευκωσίας – Κεντρικό Γραφείο
Διεύθυνση: Λεωφ. Ακροπόλεως 8, Γραφείο 302, 2006, Στρόβολος, 
Τ.Θ. 24874, 1304 - Λευκωσία 
Τηλέφωνο: 700 00 700 
Φαξ: +357-22-516118 
e-mail: info@katanalotis.org.cy

 

μέλος των οργανισμών: