Αρχική Σελίδα / Συχνές Ερωτήσεις
Print this page
 
Συχνές Ερωτήσεις
 

Τι είναι ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών (ΚΣΚ);

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών είναι ένα ανεξάρτητος, μη κομματικός, μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός οργανισμός, που ιδρύθηκε το 1973.
Αποστολή του είναι η προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτή, η εκπαίδευση και η εκπροσώπηση του Κύπριου καταναλωτή σε όλα τα σώματα που αφορούν ή ασχολούνται με τους καταναλωτές. 
Είναι μέλος της Διεθνούς Καταναλωτών και της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών και διατηρεί άριστες σχέσεις και συνεργασία με άλλες οργανώσεις καταναλωτών στην Ευρώπη και αλλού προς εκπλήρωση του οράματος και των σκοπών του.

Τι κάνει ο ΚΣΚ;

Ο ΚΣΚ παρακολουθεί την εφαρμογή της νομοθεσίας και των κανονισμών που αφορούν την προστασία των καταναλωτών και των δικαιωμάτων τους στην Κύπρο, πληροφορεί τους καταναλωτές αναφορικά με την σχετική Κυπριακή νομοθεσία αλλά και τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες, τα δικαιώματα και τις ευθύνες τους, προωθεί την εκπαίδευση των καταναλωτών μέσα από τα προγράμματα της Σχολής Καταναλωτών, διαμεσολαβεί για την επίλυση παραπόνων των καταναλωτών, διατηρεί βιβλιοθήκη με διάφορες εκδόσεις περιοδικών Ευρωπαϊκών Οργανώσεων καταναλωτών, όπως το Βρετανικό Which?, εκδίδει  σε ηλεκτρονική μορφή το περιοδικό «Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ» που είναι το εκφραστικό όργανο του ΚΣΚ και διάφορα άλλα ενημερωτικά έντυπα, διοργανώνει σεμινάρια και διαλέξεις για θέματα που αφορούν τους καταναλωτές.

Ποιες είναι οι πηγές εσόδων του ΚΣΚ;

Ο ΚΣΚ χρηματοδοτείται από τις συνδρομές ή/και εισφορές των μελών του και μια μικρή κρατική χορηγία.

Πως λειτουργεί ο ΚΣΚ;

Ο ΚΣΚΣ διοικείται από ένα 17μελές Διοικητικό Συμβούλιο (Πρόεδρος, Αντιπρόεδρος, Γενικός Γραμματέας, Ταμίας και 13 μέλη). Όλα τα μέλη του ΔΣ είναι εθελοντές. Το ΔΣ έχει την ευθύνη για την καθοδήγηση των εργασιών του ΚΣΚ. Το ΔΣ συνεδριάζει τουλάχιστον έξι φορές το χρόνο και πραγματοποιείται μια ετήσια Γενική Συνέλευση των μελών του. Ο Σύνδεσμος λειτουργεί με βάση τις πρόνοιες του καταστατικού του. Ο Σύνδεσμος εργοδοτεί προσωπικό αποτελούμενο από ένα μόνιμο στέλεχος και ένα μερικής απασχόλησης και διατηρεί γραφείο στη Λευκωσία.

Ο ΚΣΚ είναι ανεξάρτητος;

Ως ένας μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός οργανισμός, είναι ανεξάρτητος από πολιτικές, εμπορικές ή άλλες παρεμβάσεις ή συμφέροντα. Τα μέλη του ΔΣ τα οποία εκλέγονται από την Γενική Συνέλευση των μελών κάθε δύο χρόνια, εκτελούν τα καθήκοντα τους με διαφάνεια, ακεραιότητα, αντικειμενικότητα, λογοδοτώντας στην ετήσια Γενική Συνέλευση.

Ποιος μπορεί να γίνει μέλος του ΚΣΚ;

Οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει μέλος του ΚΣΚ. Ο Σύνδεσμος εκδίδει το εκφραστικό του όργανο, το περιοδικό «Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ» το οποίο και αποστέλλεται σε ηλεκτρονική μορφή, σε όλα τα μέλη του δωρεάν. Όλα τα μέλη του ΚΣΚ δικαιούνται να λάβουν μέρος στην ετήσια Γενική Συνέλευση. Αυτή είναι ακόμα μια ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις στο ΔΣ και το προσωπικό. Τα μέλη μπορούν επίσης, να ψηφίσουν για την εκλογή του νέου ΔΣ κάθε δυο χρόνια νοουμένου ότι υπήρξαν μέλη κατά τους τελευταίους 6 μήνες. Επίσης, μπορούν να διεκδικήσουν την εκλογή τους, αφού προηγουμένως έχουν συμπληρώσει 6 μήνες ως μέλη του Συνδέσμου. Όλα τα μέλη λαμβάνουν αντίγραφο της ετήσιας έκθεσης και των ελεγμένων λογαριασμών.


Γιατί να πρέπει να γίνω μέλος?

Γιατί δεν θέλετε να είστε θύμα εξαπάτησης. Θέλετε να προλάβετε ή θέλετε να διεκδικήσετε αποκατάσταση.
Γιατί θέλετε να συμβάλετε στη βελτίωση των όρων της αγοράς, με τις αποφάσεις σας ως καταναλωτής.
Γιατί το σύνολο των καταναλωτών είναι ισχυρότερο από τον κάθε ένα ξεχωριστά.
Γιατί η προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών από την πολιτεία πρέπει να ενισχυθεί.
Γιατί η διαφάνεια και η σωστή πληροφόρηση πρέπει να βελτιωθούν.
Γιατί οι αρμόδιοι, είτε εκτελεστικές αρχές είτε Βουλή, πρέπει να ευαισθητοποιηθούν ακόμα περισσότερο στα προβλήματα των καταναλωτών.

Πόσο κοστίζει η συνδρομή μέλους;

Η ετήσια συνδρομή μέλους είναι €15.

Πώς μπορώ να κάνω αίτηση για να γίνω μέλος του ΚΣΚ;

Μπορείτε να γίνετε μέλος του ΚΣΚ, μέσω της ιστοσελίδας μας πατώντας εδώ. Εναλλακτικά μπορείτε να μας στείλετε συμπληρωμένο το έντυπο εγγραφής στην Ταχυδρομική Θυρίδα 24874, 1304 Λευκωσία, είτε μέσω φαξ στο 22516118. Είναι σημαντικό να είναι ενυπόγραφη η αίτηση που θα σταλεί.

Πώς μπορώ να κάνω καταγγελία/παράπονο στον ΚΣΚ;

Πριν προβείτε σε γραπτή καταγγελία στον ΚΣΚ προσπαθήστε να επικοινωνήσετε με κάποιο αρμόδιο πρόσωπο στην επιχείρηση από την οποία έχετε παράπονο για να βρείτε λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζετε. Εάν αυτό δεν μπορεί να γίνει κατορθωτό πατήστε εδώ για να μας στείλετε το παράπονο/καταγγελία σας. Εναλλακτικά μπορείτε να μας στείλετε το παράπονο/καταγγελία σας μέσω φαξ στο 22516118 ή ταχυδρομικώς στην Ταχυδρομική Θυρίδα 24874, 2304, Λευκωσία. Είναι σημαντικό η επιστολή σας να είναι ενυπόγραφη και να περιέχει όλα τα στοιχεία επικοινωνίας σας, για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας.

Πότε γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή;

Η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Μαρτίου. Αυτή ήταν η μέρα που ο Πρόεδρος των ΗΠΑ J.F. Kennedy, έκανε αναφορά για τα δικαιώματα των καταναλωτών σε μια ιστορική ομιλία του. Ήταν ο πρώτος που μίλησε για τα δικαιώματα των καταναλωτών. Με την υιοθέτηση από τα Ηνωμένα Έθνη της Χάρτας των Δικαιωμάτων του Καταναλωτή το 1985, τα δικαιώματα των καταναλωτών ως βασική αρχή έγιναν δεκτά από όλα τα κράτη. Από τότε γιορτάζεται και η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή.

Πότε ιδρύθηκε η Σχολή Καταναλωτών;

Η Σχολή Καταναλωτών ιδρύθηκε το 1990.


Ποιο είναι το όραμα της Σχολής Καταναλωτών;

Όραμα της Σχολής Καταναλωτών είναι να προσφέρει όσες περισσότερες γνώσεις γίνεται στους καταναλωτές ανεξαρτήτως ηλικίας, αναφορικά με τα δικαιώματα τους, να τους βοηθήσει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων βοηθητικών για τη δράση τους στην αγορά, για να μπορούν να επιλέγουν το καλύτερο για τις ανάγκες τους προϊόν στην καλύτερη τιμή αλλά και ποιότητα. Επίσης να εξοπλίσει με γνώσεις αναφορικά με θέματα υγιεινής, ασφάλειας, τροφίμων, υγείας και περιβάλλοντος. Να προσφέρει βοήθεια και γνώση αναφορικά με τις υφιστάμενες νομοθεσίες για την προστασία του καταναλωτή αλλά και για τις υποχρεώσεις που έχει ο κάθε καταναλωτής.

Σε ποιες πόλεις λειτουργεί η Σχολή Καταναλωτών;

Η Σχολή Καταναλωτών λειτουργεί σε Λευκωσία, Πάφο, Λάρνακα και Λεμεσό. Πατήστε εδώ για να δείτε το πρόγραμμα.

Ποιος μπορεί να παρακολουθήσει τις διαλέξεις στη Σχολή Καταναλωτών;

Οποιοσδήποτε μπορεί να παρακολουθήσει τις διαλέξεις της Σχολής Καταναλωτών.

Ποιοι διδάσκουν στη Σχολή Καταναλωτών;

Στη Σχολή μας διδάσκουν επιστήμονες από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα που πιστεύουν στον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο ΚΣΚ αλλά και στη σημαντικότητα της εκπαίδευσης του καταναλωτή. Οι ομιλητές συμμετέχουν εθελοντικά.
Πόσο διαρκεί η φοίτηση στη Σχολή Καταναλωτών;
Οι διαλέξεις αρχίζουν τον Οκτώβριο κάθε έτους, είναι εβδομαδιαίες και τελειώνουν τον Μάιο.

Πόσο κοστίζει η παρακολούθηση των διαλέξεων της Σχολής Καταναλωτών;

Η παρακολούθηση είναι δωρεάν για μέλη του Συνδέσμου. Μπορείτε να γίνετε μέλος και πριν την διάλεξη.

Πώς μπορώ να εγγραφώ στο πρόγραμμα σεμιναρίων της Σχολής Καταναλωτών;

Επικοινωνήστε με το υπεύθυνο άτομο κάθε επαρχίας για να μπορέσετε να πάρετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Πατήστε εδώ για να δείτε τους υπεύθυνους ανά επαρχία και τα στοιχεία επικοινωνίας τους.

 

 
Χάρτης Πλοήγησης
Όροι Χρήσης
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Copyright ©2012 Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών

Designed & Developed by NETinfo Plc

Επικοινωνία
 

Γραφείο Λευκωσίας – Κεντρικό Γραφείο
Διεύθυνση: Λεωφ. Ακροπόλεως 8, Γραφείο 302, 2006, Στρόβολος, 
Τ.Θ. 24874, 1304 - Λευκωσία 
Τηλέφωνο: 700 00 700 
Φαξ: +357-22-516118 
e-mail: info@katanalotis.org.cy

 

μέλος των οργανισμών: